Wednesday 11 December 2013

BB Plus Collagen : Kebaikan Serat Epal & Buah Beri

BB Plus Collagen : Kebaikan Serat Epal & Buah Beri

Collagen ni biasanye orang akan kaitkan dengan kecantikan dan  keserian kulit je kan. Tapi tau tak salah satu sebab kenapa BBPlus Collagen ni patut jadi pilihan???
Sebab nye adalah:

yup BBplus Collagen mengandungi serat epal di dalam setiap sachet.

Kajian menunjukkan epal mengandungi elemen kesihatan phytonutrient
yang boleh melambatkan pengoksidan kolesterol yang tidak baik.


Berikut ialah kelebihan dan khasiat epal hijau yang perlu kita ketahui:

1. Membantu mencegah pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.

2. Mengurangkan risiko penyakit jantung.

3. Membantu kesihatan membran paru-paru.

4. Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.

5. Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.

6. Membantu mengekalkan berat badan.

7. Mengurangkan tekanan penyakit asma.

8. Mengurangkan risiko barah.

9. Adalah digalakkan untuk memakan epal bersama dengan kulitnya kerana sebahagian kandungan vitamin C terletak di bawah kulitnya.

10. Untuk mereka yang mempunyai masalah sembelit atau sistem penghadaman, kisarkan epal hijau dengan saleri dan minum setiap pagi sebelum sarapan. Amalan ini dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan. Zat masam epal hijau sememangnya merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.

11. Untuk kesegaran kulit wajah pula, potong epal hijau dan rendamkan seketika dalam air batu selama 5 minit. Kemudian letakkan hirisan epal hijau tersebut di atas muka dan biarkan selama 15 minit. Pasti anda dapat rasakan kesegarannya dan jika diamalkan selalu boleh melicinkan kulit muka.

nak lagi senang, jom lah amalkan BBPlus collagen ni
kulit cantik, lawas pun iye jugak ;)
 
 
Tentu ramai pernah dengar, antioksidan membantu kita jadi sihat dan cantik tetapi bagaimanakah caranya? Contoh paling mudah ambil sebiji epal, makan separuh, tinggalkan dalam suhu bilik dan perhatikan perubahannya.
Epal yang berubah menjadi perang disebabkan oleh proses pengoksidaan yang menghasilkan produk sampingan iaitu radikal bebas. Ini juga berlaku di dalam badan antaranya radikal bebas yang dihasilkan oleh badan melalui tindak balas biokimia.
Bagaimanapun radikal bebas yang terlalu banyak akan mendatangkan bahaya kepada tubuh badan. Faktor lain seperti merokok, minum arak, lemak, cahaya matahari, pendedahan kepada radiasi dan pencemaran persekitaran akan menghasilkan lebih banyak radikal bebas dalam badan.
Jadi badan memerlukan antioksidan seperti vitamin, mineral dan enzim yang dapat melindungi tubuh dan memperlahankan kemusnahan sel disebabkan pengoksidaan bagi memelihara kesihatan tubuh.
Antara contoh antioksidan Vitamin A,C dan E, lycopene, beta carotene dan beberapa lagi.
Sebaik-baiknya kita perlu mendapatkan diet yang kaya dengan antioksidan dalam makanan bagi menjamin pelbagai zat berbanding nutrien khusus dalam satu-satu jenis suplemen.
Antara antioksidan yang terbaik untuk badan adalah glutathion - amat diperlukan bagi melindungi molekul dalam badan. Glutathion dihasilkan oleh sel badan secara semulajadi dan berperanan menyingkirkan toksik badan, menggalakkan sistem imun badan dan memelihara protein sel badan.

Bagaimanapun glutathione berkurangan apabila usia meningkat dan menghidap penyakit seperti Alzheimer, Parkinson dan kanser. Bercerita mengenai antioksidan, buah-buahan dalam kumpulan beri mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding buah dan sayur.
 
 
Ramuan Utama BBPlus Collagen:
Kolagen ikan terhidrolisis,  Ekstrak biji anggur, Vitamin C, Inulin, Serbuk jus blackcurrant, Serbuk jus roselle, Serat epal, Isomaltulos, Sukralos


KEBERKESANAN :
BB Plus Collagen mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.

7 Hasil Kulit Cantik

1. Kulit wajah berseri dan cerah

2. Kulit lebih anjal dan tegang

3. Kulit lebih halus dan gebu

4. Kulit lebih lembab 
5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan

6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih

7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari



CARA PENGAMBILAN

Campurkan 1 paket BB Plus Collagen ke dalam 150ml air bersuhu bilik. Elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau dan sedia diminum. Pengambilan terbaik adalah sebelum makan ataupun sebelum tidur.

Sesuai untuk pesakit diabetes. Warna, rasa dan tekstur produk dalam setiap kelompok mungkin berlainan disebabkan oleh ramuan asli yang digunakan. 


 For more discount please contact me:
AINY
01125434700

No comments:

Post a Comment